14 března 2011

Jeseník a VF

Tak tu byla sobota, něco okolo 5 hodiny a taťka právě startoval auto...vyjeli jsme na Vypsanou fiXu s kapelou Priessnitz do Jeseníku. Klasické předkoncertní trauma bylo opět na místě...najít klub, sehnat lístek, chytnout dobré místo u podia...nevím jak Pája, ale já mám vždycky nervy.
Cesta trvala asi jen hodinu a půl a byla jako vždy, když se jede někde, kde to moc neznám, hodně zajímavá...nádherná krajina jesenického pohoří, spousta obrovských kopců, lesů, malých vesniček a starých domků, některé dědiny vypadaly dost zaostale...no a také ještě zbytky sněhu. Oproti cestě do Karviné, kde se projíždělo většinou jen přes města, kolem monstrózních fabrik, komínů chrlících nedýchatelný kouř, zašedlých zbytků přírody, kterými se proplétalo gigantické potrubí a občas nějaké to černé jezírko plné sraček...hodně děsivá a mírně depresivní cesta, hlavně když zahlédnete dvě bělounké labutě plavat na černém kališti asi z nějaké hutě, nebo propadající se kostel...nechápala jsem...no jo Ostravsko...

                                                     ještěrka na náměstí :)

Ale zpátky k Jeseníku, oproti Karviné to bylo překrásné okolí! Do samotného města jsme dojeli asi o půl 7, byl ještě celkem čas a tak jsme se procházeli po náměstí a hledali klub nebo KD, nebo co to bylo s názvem Pentagon. Po asi půl hodině jsme jej našli. Byl to veliký haus zasazený na úpatí strmého kopce, fakt chuťovka tam vylézt :D Tak jsme si budovu celou obešli a našli zadní vchod :D mezitím už dovlát otec, který nám oznámil, že týpek s lístkama je ze předu :D No tak jsme šli zase zpátky a rovnou si už koupili lístky a dostali je i s páskou na ruku. Protože nám bylo oznámeno, že první bude hrát Priessnitz a pak až fiXa, odešli jsme ještě na hoďku do města...kde jsme obdivovali vodní tvrz :D

                                                                 náměstí

                                                               vodní tvrz bez vody :)

                                                              opět náměstí

Okolo 8 hodiny jsme se (už jen já a Pája) vrátily zpět do klubu, kde se už sešlo plno lidí a jeden divnější než druhý už od prvního letmého rozhlídnutí..." no tady to bude dneska ještě zajímavé " pomyslela jsem si, možná jsem to i řekla nahlas :D každopádně o čem jsem furt mluvila tu radší zveřejňovat nebudu :D Z kopce před budovou byl úžasný pohled na celé město a fučel tam krutý vítr z hor... Vešly jsme dovnitř, daly si věci do šatny a pořád střídavě opakovaly, že tu jsou všichni divní...poté jsme vešly do sálu, kde už bylo nachystané podium a svítily modré světla. Sedly jsme si po pravé straně podia, rozhlížely se po velikém sálu (asi jako KD v Dolním Benešově) chlamaly se a kecaly o pičovinách...

Lidi se pomalu sbírali až se nasbírali a začalo něco, z čeho v příštích hodinách nebudem stíhat! Už od prvního pohledu na lidi kolem, bylo jasné, že většina přišla právě na Priessnitz...My s Pájou se přesunuly na kraj pod podium přímo naproti basáka a jeho aparaturu...byl to hukot a bicmen měl zkurveně vražebnej kopák, který pak naštěstí trochu stáhli nebo jsem si zvykla...:D no z tohohle koncertu budu mět trauma ještě hodně dluho!!! Kytaráka jsem moc neviděla, ale přišel mi v klidu, bicmen sice vraždil bicíma, ale taky celkem v klidu, basák asi nejvíc v pohodě, ale ten zpěvák! ten byl hooodně divnej a to je asi slabé slovo!!!
Nemáme tušení na čem to jel, ale jen tráva to asi nebyla...pořád se tak podivně kroutil a tvářil, v jednu chvíli i odešel...lidí za náma nebylo zrovna na husto, ale většina pařili jak draci, ale celkově to bylo všechno okolo takové vyjeté až vyjebané...jen jsme se na sebe s Pájou vždycky nechápavě podívaly a nudily se dál...hrůza a děs, kdy už to skončí!!! K tomu se tam asi dvakrát zjevila nějaká, doslova VYJEBANÁ PÍČA, co tam furt řvala po basákovi a ještě do nás cosi valila s punkem, že je to špatné...měla jsem chuť ji zaškrtit kablem od basákového odposlechu, ke koncu koncertu naštěstí, potom co zjistila, že ji basák nevnímá, nadobro zmizela a už se neukázala. Během koncíku se tam ještě vedle mě zjevil nějakéj dlouhej týpek, z kterého Pája chytla brutální záchvat smíchu :D snažil se podat basákovi plechovku s pivem, pak to vzdal a řekl, že mu to mám nějak podat já, že jsem holka, že si poradím a odešel..tak jsem tam tak totálně nechápavě stála a nechápala...odložila pivo a nudila se dál...no on se po chvíli vrátil a zjebal mě, že jsem to basákovi ještě nedala...pak už naštěstí koncert skončil a všechny podivný figury najednou zmizely...:) nevím čím to bylo, jestli tam všeci na něčem jeli nebo to způsobuje moc čerstvého vzduchu, ale myslím, že tam nebyl nikdo normální!!!

K naší obrovské radosti a psychické záchraně se na podiu zjevil Pítrs s Mejnem a zase byl na tváři úsměv a pokoj v duši, teda v mém případě šlo spíše o výtlem, bo Mejňák se usadil přímo naproti nás a začal si leštit struny :D Za chvilu vylezl i náš rozevlátý bůh s Jolanou v ruce a než si stačil říct Márdi, už se rozjížděla zvukovka ve znamení Benzínky :D krása a balzám na uši po předchozím utrpení...jak jsme si těch mimomísů najednou zase vážily a užívali :D

                                                                     1982

Koncík se stejně jako v Karviné rozjel songem Stereoid. Pája kutila jestli bude stejný playlist, ale po tom co Márdi oznámil, že další song je o místě Deja vu, jsme obě jen překvapivě zařvaly "to jo!" a užívaly si Iluzi...pak přišlo ještě dokonalých a taky nečekaných 33 Cigaret a Letní tlení :) Poté už smršť standartních masakr songů :D např. Sirény, Barová Turistika, Sofie Lorenová, Lunapark...další v playlistu :) Lidi kupodivu pařili, ikdyž jich bylo méně než na Priessnitz...aspoň bylo místo na paření :D s Pájou jsme si to užívaly, bo na většině VF koncíků jste jen přilepeni ve předu a snažíte se, aby vás ty nárazy ze zadu nezničily... Opět jsem sledovala Mejna :D (tak když byl naproti mně :D), který si to solidně dával. :D Basa byla kvalitně nazvučená, a tak měla parádní (pro mě) luxusní zvuk... Pája mě tam furt lískala a říkala, že jsem hovado a že mám čumět do ďurky v prknech podia :D To ale nešlo... :D

                                                            ďůrka v podiu :D

To Pítrs byl nejspíš zase mimo...a Márdi opět kvalitně vlál :) hlavně u některých songů :) to Mejla v pozadí drasticky houkal a občas hodil děsivý ksicht na Mejna...:D U songu 1982 zas všeci dobíhali tak akorát :D Pak následoval přídavek v podobě 3 songů a po nich se fiXáci vrátili ještě naposled. Márdi prohlásil, že tenhle song je pro všechny co mají rádi country a my jen upe šťastné! :D Tak jsme si naposled zapařily, zazpívaly, vytlemily se na Mejna, zasmály se, když Márdi zapoměl text a připadaly si zase jako jediní dva lidi v sále, co tenhle dokonalej song znají :D Country 007 skončilo, bohové odložili nástroje, odešli a už se nevrátili :( Jen Pítrs se na chvilu objevil a smál se té skupince mimomísů, co to čekání na podpis nechtěla vzdát a střídavě volala "Márdi!" "Mejlo!".....a Pája jen dodala "vidíš, a Mejňáka nevolá nikdo!" :D Tak jsme se tomu všemu zasmály a po menším čekání s ostatními, to taky vzdaly, bo pro nás přišla mamka a stejně už to bylo celkem trapné :D :D
No zakončení mě trochu mrzelo, protože to byl nejspíš náš poslední jarní koncík VF a na dlouho je zas neuvidíme, ale zase koncertní šou to celé vynahradila, bo pařba to byla masakrální :D Nasedli jsme všeci do auta a po asi 10 km jsme s Pájou obě zadřely a probraly se až někde v Krnově...


                                                                  playlist


A tady už fotka playlistu, který je originál, ale spousta songů v něm napsaných vůbec nezazněla, a spousta songů, co zazněla zase chybí....takže mnou sepsaný seznam, který není popořadě: Stereoid, Iluze, Sirény, Letní Tlení, Velká Láska, 33 Cigaret, Ruzyně, James, Barová Turistika, Dezolát, Ledňáčci, Lunapark, Francouzka, Komik Lobotomik, Antiryba, Samurajské Meče, Mažoretka, Sofie Lorenová, Trampolína, Domácí Motokrosař, Palenie Titonia, Drogový Večírek, 1982, Country 007......

Žádné komentáře: